Wednesday 12 June 2013

hmm.. siapa lah aku

السلام عليكم

berdasarkan tajuk post mesti dah dapat agak kan aku nak cerita sesuatu yg sedih? hmm. sebenarnye aku rase rendah diri sangat, selalu rase layak ke aku ni dengan dia? setaraf ke aku? dia yg aku maksudkan adalah seorang lelaki yg special bagi aku senang cerita teman istimewa la. kalau nak dicerita kisah permulaan kami macam cerita novel kot atau lebih kurang lagu kimia. gabungan cerita novel dan lagu kimia. aku bukan nak cerita kisah permulaan kami tapi aku nak cerita tentang ape aku rase antara kami yg sebabkan aku tulis tajuk post ni. 

kami sebaya. tapi kami lain sekolah. dia SPM mesti lah aku SPM jugak kan. kami belom rapat time tu kami cume same tuisyen cume usha-mengusha gituuu. kami rapat lepas SPM. bile SPM dia dapat result bagus 7A. aku cume dapat 5A. aku malu dgn dia. masing-masing isi UPU. aku tak pernah bagitahu result SPM aku detail dekat dia sebab aku maluuu. sampai sekarang taw dia tak twu. isi UPU pn aku tak bagitahu dia ape aku mohon. 
dia mohon uitm sebab dia cakap abg-abg dia semua masok uitm. dia mintak engineering sebab dia memang minat sangat lagipun dia pandai. A dia pun tough. add math, fizik. aku? lingkuppp. hmm. 



firsttt, Matrikulasi punye result dia dapat. aku tak dapat. aku dapat form6. tapi awal-awal dia cakap dia taknak matrik. bile result UPU keluar, dah sah-sah la dia dapat. UiTM kos Civil Engineering. aku ? hmmm hampeh. tak dapattt. aku malu sangat. kawan-kawan yg tak dapat U pun dorang dapat matrik. takpe la. aku nangis taw. sedih giler. dia cakap, takpe, buat rayuan. sekali lagi aku tak bagitahu ape aku mohon dalam rayuan. aku pura-pura lupe. lagipun dia tu banyak komplen. aku malas la. huhuu. bile result rayuan keluar....aku still tak dapat jugak. hmmm. takpe la aku putuskan masuk form6 dulu.

aku tunggu result Politeknik. tunggu punye tunggu alhamdulillah aku dapat kos Information Technology. aku ragu-ragu nak masuk poli or stay form6. dia suroh mohon second intake UPU. aku malas. aku cakap, aku taknak kejar name semate nak masuk U aku kejar mase. lagipun ramai cakap poli lebihkan praktikal yg diperlukan industri sekarang.

tapiii walaupun dah nak masuk sem3 aku masih rase rendah diri. aku selalu fikir, bandingkan antara dia dengan aku. dia budak universiti, kos bagus pulak tu. engineering. aku ni cume budak poli. kos IT je. ramai orang rendahkan budak IT. dorang cakap nape amek IT kan dah ramai sangat peluang sempit la ape la aku diamkan je. 

lepas tu adik dia yg baru lepas SPM pun dapat masuk uitm. aku lagi down. aku fikir, adik beradik dia semua masuk universiti. adik beradik aku setakat ILP, STPM. aku pulak Politeknik je. family dia, dia selalu cerita ade yg engineer, ade yg itu ade yg ini. aku lagiiii rendah diri. family dia kerja bagus-bagus. family besar la kan. aku family aku pulak semua biase-biase je.
kadang aku fikir. dia boleh dapat lebih baik dari aku. boleh dapat yg lebih cantik, budak U kan ramai. engineering macam dia jugak ke. aku terfikir jugak, layak ke aku ni dengan dia, setaraf ke aku ni dgn dia. boleh meleleh air mate kalau kenangkan bende-bende ni.

hmmm. kalau ade jodoh...insyaallah...
aku selalu berazam, aku akan cube buat diri aku boleh rase aku setaraf dengan dia. akan datang nanti.
mohon doakan kekuatan aku :')

17 comments:

  1. sedih imah bace kisah cik hawa ni.. :( . insyaALLAH
    ada jodoh, adelah tu. sbenarnye x penting kite blajar kat mana2 pun dlm dunia ni. U ngn poli sama je. masing2 tmpat mncari ilmu kan. Allah itu maha adil :)

    ReplyDelete
  2. Huhuhuuu........!!! :'( Sedeyhhhh sngattttt Pu3 baca citer hawa... Dont be sad..Pahamm2..
    Smua samaaaa jew x kira lah IPTA/Politeknik/Matrix/Form 6 or whatever larh... Yg penting nyew kita rajinnn blajar & dapatkn pointer yg tinggi.. Bawu bagus kann.. ^_^

    #cheer lah sis..! n_n Ada jodoh xkan kemana pnya.. Hawajust blajar jew buat masa nie, ok..??! :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih puteri. baru sambung belajar kan? gudluck ye :')

      Delete
    2. Sam2 Hawa.. Small matter jew.. Hehee.. >_< Yup, akan further study nnti.. Mekasih2.. Doakan Pu3 success jgak yerh.. AMINN2...!!!

      Delete
  3. Assalamualaikum . dear :)
    jangan sedih-sedih . yakin dengan perancangan Allah . yakin dengan Allah . Dia sebaik perancang . :) Dia tahu apa yang terbaik untuk kamu sayang ;)
    Allah Maha Penyayang . . .macam ain . dapat form 6 ain tolak memang tak minat . lepas tu datang peluang banyak kali . Marsah , U oxford . banyak sangat . tapi ada halangan . mau tak sedih . tak apa bersangka baik . akan ada suprise yang Dia nak bagi . last-last . memang terlalu banyak suprise Dia bagi . tak rasa rugi ain tolak form 6 . tak rasa rugi ain tak masuk panggilan untuk sambung belajar . and tentang awak dengan si dia :) insyaAllah ada jodoh tak kemana :) apa yang penting . YAKIN DENGAN ALLAH :'D
    jangan fikir pasal taraf . buatlah dengan seikhlas hati . buatlah semuanya kerana Allah .

    maaf panjang sangat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih panjang pun takpe. terharuuu sangat bace :')

      Delete
  4. alyn rasakan hawa tak perlu rasa down sampai macam ni sekali, bab belajar ni hawa cuma usaha jer biar dapat pointer tinggi..kalau pakwe hawa tu students u, buktikan pada dia, hawa pun setaraf dengan dia..dapatkan pointer yang awesome..be strong ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah. alhamdulillah dah 2sem ni pointer sy lebih sangat dari pointer si dia :')

      Delete
    2. Wooooo...! Ok arh tuh.. HEBATT2! Hahaa.. Keepit up Sis Hawa.. ^_^

      #Pu3 support awak dari depan & dlam minda tuh, ok??! Hehee n_n

      Delete
  5. poli pon ok what.poli apa eh?geng rr.ingat hawa.kat mana kita belajar tak penting.yg penting tuhh,ilmu.wasiat imam syafie psal ilmu.dia kata 'tuntutlah ilmu sebanyak mgkin kerana ia akan menjagamu dan membuatmu cemerlang dunia dan akhirat.' :D and trust urself.u can do it Hawa!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih. Psis. awak poli mane?

      Delete
    2. owh.psis .saya poli dekat ipoh.hahaha.tggal bpa ari lagi dh nk msuk sem 3.bdebar2 lak.nnt kos sy ada softskill.takut rr.haha.kos awk dh adakan softskill msa sem satu lu.untunglah

      Delete
    3. ohh awk puo ke. untung la poli primier kan. kos ap? da sem satu. alaa. takde buat ap pun softskill tu. present present lepas tu maen. tu j keje.

      Delete
    4. a,ah.alah biasa jeh.saya amik awam.haha.y ker.takut ahh masa sy sem 1 dlu roomate sy kos it.tgk dy sibok sgt.practice mcm2.present depan sem laen lhh.blakon teater lh.doa-doakan lah yeh suma yg akn dtg baek-baek belaka.

      Delete
    5. hahaa. alaa bese2 je. gudluck ye. hehee

      Delete